APPLE

OS X 10.10 |Ανανεωμένος σχεδιασμός χωρίς να συγχωνευτεί με το iOS

Με αφορμή την 30η επέτειο του Mac την περασμένη εβδομάδα, ο Jason Snell του Macworld πήρε συνέντευξη από τους Phil Schiller, Craig Federighi και Bud Tribble της Apple, όπου αναφέρθηκαν τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον του Mac. Ολόκληρη η συνέντευξη παρουσιάζει ενδιαφέρον και αξίζει να τη διαβάσετε, όμως το κομμάτι όπου τα στελέχη της Apple υποστηρίζουν πως η συγχώνευση του iOS με το OS X αποτελεί «σπατάλη ενέργειας», είναι αυτό που ξεχωρίζει.

“It’s obvious and easy enough to slap a touchscreen on a piece of hardware, but is that a good experience?” Federighi said. “We believe, no.”

“We don’t waste time thinking, ‘But it should be one [interface]!’ How do you make these [operating systems] merge together?’ What a waste of energy that would be,” Schiller said. But he added that the company definitely tries to smooth out bumps in the road that make it difficult for its customers to switch between a Mac and an iOS device—for example, making sure its messaging and calendaring apps have the same name on both OS X and iOS.

Φυσικά, είναι φανερό ότι τα στελέχη της Apple «στοχοποιούν» τη Microsoft, τα Windows 8, τη σειρά των προϊόντων Surface, καθώς και τα νέα Chromebooks της Google με δυνατότητες αφής. Στη Microsoft είναι γνωστό ότι πιστεύουν πως τα λειτουργικά συστήματα πρέπει να είναι ίδια, ανεξαρτήτως της συσκευής στην οποία τρέχουν. Από την άλλη πλευρά, η Apple έχει δύο εντελώς διαφορετικά λειτουργικά συστήματα: ένα για το iPad και το iPhone και ένα για το Mac. Ο Federighi εξηγεί το γιατί:

“The reason OS X has a different interface than iOS isn’t because one came after the other or because this one’s old and this one’s new,” Federighi said. Instead, it’s because using a mouse and keyboard just isn’t the same as tapping with your finger. “This device,” Federighi said, pointing at a MacBook Air screen, “has been honed over 30 years to be optimal” for keyboards and mice. Schiller and Federighi both made clear that Apple believes that competitors who try to attach a touchscreen to a PC or a clamshell keyboard onto a tablet are barking up the wrong tree.

Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι  η Apple πιστεύει προφανώς πως υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία μεταξύ του σχεδιασμού των δύο αυτών προϊόντων. Θυμηθείτε, μέχρι τη στιγμή που ο Scott Forstall απολύθηκε, τόσο το OS X Mountain Lion όσο και το iOS 6 ήταν γεμάτα με το παρόμοιο – και φρικτό κατά γενική ομολογία – λινό. Τώρα που ο Jony Ive έχει βάλει τη σφραγίδα του στο iOS, το φυσικό επόμενο είναι να κάνει το ίδιο και στην επόμενη έκδοση του OS X.

Αλλά, λογικά, δε θα δούμε κάτι τόσο διαφορετικό…ακόμα.

Σίγουρα, το OS X 10.10 (με την κωδική ονομασία «Syrah» και build number 14Z109) θα διαθέτει ορισμένες από τις βελτιώσεις του iOS 7, όπως οι βελτιωμένες ειδοποιήσεις (και ίσως συμβατότητα με το AirDrop του iOS και το Siri – με τα οποία η εταιρεία πειραματίζεται για μήνες και χρόνια αντίστοιχα), αλλά είναι δύσκολο να δούμε τον ολοκληρωτικό ανασχεδιασμό που είδαμε στο iOS 7, τουλάχιστον για φέτος.

Επίσης, αναμένεται να υπάρχουν κάποια tweaks στο περιβάλλον χρήσης που θα το καταστήσουν πιο «επίπεδο», όμως όχι στο βαθμό του iOS 7. Επιπλέον, κάποια blur και translucency εφέ θα υιοθετηθούν και στο OS X 10.10, σε συμπληρωματικό και όχι κεντρικό επίπεδο. Θα δούμε, λογικά, λίγο περισσότερο λευκό, πιο καθορισμένες γραμμές μενού και πιο τετραγωνισμένα window controls, αλλά θα είναι μεγάλη έκπληξη να χρησιμοποιηθεί μια νέα «παλέτα» γεμάτη χρώμα καθώς και νέος σχεδιασμός για κάθε μία εφαρμογή και το εικονίδιο της ξεχωριστά.

Επομένως, ας μην περιμένουμε ο σχεδιασμός του OS X και του iOS να συγχωνευτούν φέτος. Το 2014 θα είναι περισσότερο ένα μεταβατικό έτος για το Mac OS. Μια μετάβαση σε πιο επίπεδο design, αλλά χωρίς δραματικές αλλαγές.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
APPLE

Apple follower. Technology and watch enthusiast. Core gamer. Editor at Appleteam.gr.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

*

*

Newsroll