APPLE

H Apple Inc και η επιδίωξη προσιτής πολυτέλειας ηλεκτρονικών συσκευών (Μέρος Α’)

Σε μία βιομηχανία η οποία πιέζεται διαρκώς για φθηνότερα προϊόντα , η Apple έχει την ικανότητα να διατηρεί υγιή περιθώρια κέρδους δημουργώντας και προσφέροντας premium προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιήσουν τους απαιτητικούς χρήστες. Έτσι καταφέρνει έως τώρα να λύνει προβλήματα με αποδοτικό τρόπο, καταρρίπτοντας τις προφητείες από τους ειδήμονες αναλυτές  εδώ και 40 πλέον χρόνια που αναφέρουν πως ακολουθώντας διαφορετική πορεία από τις υπόλοιπες εταιρείες θα αποτύχει. Φαίνεται πως και το 2014 θα συνεχίσει την ίδια στρατηγική στην τιμολογιακή πολιτική για πολυτελή νεα προϊόντα, απομακρυνόμενη από την υπόλοιπη βιομηχανία που συνεχώς πιέζει τις τιμές προς τα κάτω!

Ένα οικονομικό iPhone που τελικά δεν ήταν

Κατά τη διάρκεια του 2013 μία μεγάλη μερίδα των αναλυτών επέμεναν πως η Apple χρειαζόταν ένα οικονομικό iPhone για να επανέλθει στην ηγεσία. Μάλιστα ο Peter Misek της Jefferies είχε προβλέψει για μία συσκευή των 200$ έως 250$. Έναν μήνα πριν η Apple κυκλοφορήσει τα νέα iPhones ο Gene Munster από την Pipe Jaffray σε σημείωμά του προς τους επενδυτές έκανε αναφορά για ένα επιπλέον μοντέλο με τιμή στα 300$ χωρίς συμβόλαιο. Ωστόσο με την ανανέωση της γραμμής iPhones το περασμένο φθινόπωρο, η Apple κράτησε υψηλά την τιμή για το iPhone 5c στα 400$, ενώ το μεσαίο μοντέλο των 32GB κόστιζε 550$ με το iPhone 5S να ξεκινά στα 650$ και η μεγαλύτερη έκδοση να αγγίζει τα 850$.

Οι αναλυτές είχαν βάσιμους φόβους πως αυτή η οικονομικότερη συσκευή πέραν του ό,τι θα μείωνε τα περιθώρια κέρδους της Apple, δεν θα μπορούσε να διατηρήσει τον όγκο πωλήσεων  και γι αυτό μείωσαν την τιμή στόχο των μετοχών της Apple σε χαμηλότερα επίπεδα. Εάν η Apple είχε χαμηλότερη τιμή στο iPhone 5c, φαίνεται πως αυτό που θα κατάφερνε θα ήταν να πάρει πωλήσεις τών ήδη «ασθενικών» Samsung Galaxy S4, HTC One, του G2 της LG,  Moto και Nokia Lumia που θα πωλούνταν στο τρίμηνο των διακοπών. Το κατάφερε πουλώντας περισσότερα από όλα αυτά μαζί και ωθώντας και το iPhone 5S σε ακόμη υψηλότερες πωλήσεις.

Μια οικονομικότερη συσκευή είναι πολύ πιθανό, να είχε ροκανίσει πωλήσεις των άλλων iPhones της Apple βλάπτοντας το εμπορικό της σήμα λόγω της οικονομικότερης έναρξης τιμών για νέους χρήστες και επηρεάζοντας δραματικά τα έσοδα και τα κέρδη της. Ουσιαστικά θα ακολουθούσε την λανθασμένη στρατηγική της Samsung με χαμηλού κόστους συσκευές οι οποίες συνέβαλαν και στην κατακόρυφη πτώση των μέσων τιμών πώλησης, και στο χαμηλών περιθωρίων κέρδους.

Κοιτώντας το μέλλον

Σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά τι θα γινόταν έαν η Apple είχε προσφέρει τελικά ένα iPhone 5c σε πολύ χαμηλή τιμή. Γνωρίζουμε όμως πως η Apple είχε τα περισσότερα κέρδη από όλους τους κατασκευαστές στην βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας, παρέχοντας έτσι περισσότερα κεφάλαια για επένδυση σε ένα πιο εξελιγμένο λειτουργικό σύστημα, σε έναν νέο εξελιγμένο επεξεργαστή, σε ανάπτυξη εφαρμογών, και μεγαλύτερη παραγωγή  ικανότητα από οποιονδήποτε. Η Apple ήταν αυτή που απορρόφησε το 87% των παγκοσμίως συνολικών κερδών mobile συσκευών, κατά το τρίμηνο του χειμώνα.

Η εταιρεία σχεδιάζει για φέτος τη δημιουργία 30 ακόμη νέων καταστημάτων λιανικής καθώς και την έναρξη εργασιών για τα νέα της γραφεία, σημαντικά έργα τα οποία δείχνουν πως υπάρχουν προσδοκίες μακροπρόθεσμα. Εννοείται πως οι μαζικές επενδύσεις χρειάζονται πολύ σημαντικά κεφάλαια. Εάν λοιπόν η Apple έμπαινε στη διαδικασία να δημιουργήσει οικονομικότερες συσκευές, προκειμένου να κερδίσει των σεβασμό των εταιρειών έρευνας ως η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρεία mobile  συσκευών για το 2013, θυσιάζοντας εισπράξεις 10-15 δισ. δολάρια, δεν θα ήταν σε θέση να δαπανήσει κεφάλαια αποκτώντας μερικούς από  τους ταλαντούχους  της τεχνολογίας και έχοντας μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα από ό,τι είχε ακόμη και η Google, πέρυσι.

applestoreistanbul-2

Όσο αφορά τον όγκο πωλήσεων η Apple τη δεκαετία του 1980 είχε ξεπεράσει την Commodore, την HP και την Dell στη δεκαετία του 1990, τη Nokia τo 2000 και κατάφερε να ξεπεράσει τη Samsung το 2010. Ποιο είναι το αξιοσημείωτο; Πως η Apple έχει καταφέρει και έχει ξεπεράσει όλους τους ανταγωνιστές της στο παρελθόν και θα συνεχίζει να κερδίζει περισσότερα και στο μέλλον. Και αυτό είναι και το ζητούμενο της Apple να κερδίζει περισσότερα. H Samsung είναι επίσης από τις εταιρείες που επενδύουν στο μέλλον, αλλά αναγκάζεται να δώσει περίπου το 50% των κερδών της για τη διεκδίκηση του μεριδίου αγοράς. Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα στις αρχές του 1990 η Apple αποφάσισε να ακολουθήσει την αγορά και τις υποδείξεις των αναλυτών και να δημιουργήσει μία σειρά από οικονομικούς υπολογιστές Mac χάνοντας έτσι τον όγκο των κερδοφόρων πωλήσεων.

Προσιτή πολυτέλεια σε μία αγορά φθηνών συσκευών

Με δεδομένο την επεκτατική πολιτική της Apple δεν έχει θέσει ως επίκεντρο να εισέλθει στην αγορά των φθηνών συσκευών. Αντ’ αυτού κυκλοφορεί σειρές προϊόντων με προσιτή πολυτέλεια. Ξεκινώντας από την πολύ λεπτή σειρά των iMac, τα Macbook Pro’s με retina οθόνη, το λεπτό κι ελαφρύ Macbook Air και φυσικά το πολυτελές Mac Pro. Στην ίδια κατηγορία μπορούμε να κατατάξουμε και το iPad Air καθώς και το 64-bit iPhone 5S. Δεν είναι δίκαιο να πούμε πως η Apple διαθέτει την πιο πολυτελή κατηγορία των premium συσκευών που διατίθονται προς πώληση;

Ακόμη και οι αρχικές εκδόσεις έχουν σημαντικά υψηλότερο κόστος από συσκευές της οικονομικής κατηγορίας. Το ίδιο και τα tablets και οι υπολογιστές οι οποίοι και αποτελούν τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων των ανταγωνιστών της. Όπως αποδεικνύεται η Apple δεν έχει συσκευή κάτω των 400$ όπου κοστίζει το φθηνότερο iPhone ενώ η μέση τιμή πώλησης των smartphones σύμφωνα με την IDC εφέτος ήταν στα 335$. Το ASP στις συσκευές iPhone της Apple το 2013 παρέμεινε στα 650 δολάρια ενώ οι συσκευές Android έπεσαν στα 276$.

Αξιοσημείωτο είναι καθώς η Samsung αλλά και οι άλλες Android ναυαρχίδες πωλούνται ακριβότερα από τα iPhones. Η τιμή της αρχικής έκδοσης του Galaxy S5 στα 16GB ή ενός premium Android των 16 GB είναι στα 600$ ενώ των 32GB Note 3 ξεκινά από 700$. Είναι περισσότερα χρήματα από 550 δολάρια του iPhone 5c των 16GB και περισσότερα ή όμοια  επίσης από τα 650$ του iPhone 5S των 16GB. Εάν συγκρίνουμε και τις διαθέσιμες πραγματικές χωρητικότητες θα δούμε πως τα 16GB του iOS έχουν περισσότερο διαθέσιμο χώρο από ό,τι μία συσκευή Android ίδιαίτερα αν είναι και Samsung.

Ενώ είναι βέβαιο πως η Samsung θα ήθελε να κερδίζει όσα και η Apple, εν τούτοις δεν τα καταφέρνει. Ακόμη και τη νέα ναυαρχίδα της Samsung S5 κάτω από συγκεκριμένη συμφωνία μπορείτε να τη βρείτε και δωρεάν,»buy one get one free». Συμπέρασμα το Android δεν καθιστά τα smartphones φθηνότερα, δημιουργεί φθηνά τηλέφωνα. Το iPhone 5S για την Apple αυτή τη στιγμή θεωρείται το καλύτερο μοντέλο πώλησης. Όλες οι πωλήσεις Premium συσκευών της Samsung μαζί  ανέρχονται μόλις στο 1/3 του συνόλου των πωλήσεων smartphones της εταιρείας. Αυτό είναι μία τεράστια διαφορά του target group που απευθύνεται, καθώς δημογραφικά προσελκύει αγοράστες φθηνών συσκευών. Συνεχίζεται…

 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
APPLE

To Appleteam.gr δημιουργήθηκε για να παρέχει καθημερινή ενημέρωση για τα προϊόντα και την εταιρία Apple. Απαρτίζεται από έμπειρο δυναμικό πάνω στις iOS Devices έτοιμο να σας βοηθήσει σε ό,τι χρειαστείτε. Μπείτε λοιπόν σε μία σύγχρονη ομάδα σήμερα!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

*

*

Newsroll