Σύμφωνα με έρευνα, οι αμερικανικές επιχειρήσεις χάνουν κάθε χρόνο κατ’ εκτίμηση, 37 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω λαθών που γίνονται σε συναντήσεις (meetings). O Steve Jobs ακολουθούσε μία τακτική ώστε η Apple να μην συμπεριληφθεί σε αυτές. Σας παραθέτουμε τρεις κανόνες για την μέθοδο που ακολουθούσε ο CEO της Apple, ώστε να κάνει τις συναντήσεις πραγματικά παραγωγικές. 

1. Η διάρκεια των συναντήσεων

Στο βιβλίο του Insanely Simple, ο πολύχρονος συνεργάτης του Steve, Ken Segall, μας εξιστορεί λεπτομερώς τι του άρεσε από τη συνεργασία του. Σε μία από τις ιστορίες κάνει λόγο για μία εβδομαδιαία συνάντηση, με εκπροσώπους του τμήματος marketing της ετιαρείας. Το βλέμμα του Jobs εντόπισε μια νέα υπάλληλο.

Σταμάτησε την εργασία του όπως γράφει ο Segall. Η προσοχή του κλείδωσε στον άνθρωπο που δεν του ταίριαζε στη συνάντηση αυτή, κι απευθυνόμενος προς αυτήν την ρωτά: «Ποια είστε»; Η υπάλληλος εξήγησε πως κλήθηκε να παρακολουθήσει τη συζήτηση καθώς ανήκε στην ομάδα με τα σχετικά projects. Την άκουσε προσεκτικά και στη συνέχεια της ζήτησε ευγενικά να αποχωρήσει.

[quote_box_center]

«Κυρία Lorrie δεν νομίζω πως σας χρειαζόμαστε σε αυτή τη συνάντηση. Ευχαριστώ».[/quote_box_center]

Ήταν σε γενικές γραμμές αδίστακτος με τον εαυτό του. Κάποια φορά ο Μπάρακ Ομπάμα, του ζήτησε να συμμετάσχει σε μία μικρή συγκέντρωση τεχνολογίας μεγιστάνων, ο Steve αρνήθηκε – Ο Πρόεδρος είχε καλέσει πολλούς ανθρώπους για τις συνήθειές του Steve -.

2. Αναζητούσε τον υπεύθυνο σε κάθε θέμα που είχε τεθεί προς συζήτηση

Σε συζήτηση για την επενδυτική κουλτούρα της εταιρείας, o δημοσιογράφος του περιοδικού Fortune, Adam Lashinsky, ρώτησε να του εξηγήσει αναλυτικά εάν υπάρχει κάποια τυπική διαδικασία που χρησιμοποιούσε ο Jobs, η οποία οδήγησε την Apple να γίνει η πιο πολύτιμη εταιρεία στον κόσμο. Ένα από τα βασικά γνωρίσματα όπως είπε ήταν η «accountability mindset» που σημαίνει πως βάσει των διαδικασιών, όλοι γνώριζαν από πριν τον υπεύθυνο κάθε θέματος.

Όπως αναφέρει Lachinsky:

[quote_box_center]

Internal Applespeak even has a name for it, the «DRI,» or directly responsible individual. Often the DRI’s name will appear on an agenda for a meeting, so everybody knows who is responsible. «Any effective meeting at Apple will have an action list,» says a former employee. «Next to each action item will be the DRI.» A common phrase heard around Apple when someone is trying to learn the right contact on a project: «Who’s the DRI on that?»[/quote_box_center]

To άμεσα υπεύθυνο άτομο έχει και τίτλο, «DRI,» or directly responsible individual. Σιγά σιγά το τίτλος αυτός άρχισε να εμφανίζεται στις αντζέντες συζητήσεων και θεμάτων έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν ποιος ήταν υπεύθυνος του θέματος. Κάθε αποτελεσματική συνάντηση στην Apple αποτελούνταν από μία λίστα θεμάτων. αναφέρει ο πρώην υπάλληλος. Δίπλα σε κάθε θέμα υπήρχε και ο DRI.

Εάν λοιπόν κάποιος μέσα από την Apple, ήθελε να αναζητήσει πληροφορίες για ένα project, αναζητούσε τον DRI. Η διαδικασία λειτουργούσε. Όταν η υπάλληλος Gloria Lin μετακινήθηκε από την ομάδα του iPod της Apple για να καθοδηγήσει την ομάδα Flipboard, έφερε μαζί της και τον DRIs. Είναι εξαιρετικά χρήσιμη κατάσταση εκκίνησης.

[quote_box_center]

«In a fast-growing company with tons of activity, important things get left on the table not because people are irresponsible but just because they’re really busy,»

«When you feel like something is your baby, then you really, really care about how it’s doing.»[/quote_box_center]

Σε μία ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία με πολλές δραστηριότητες, σημαντικά πράγματα εγκαταλείπονται, όχι γιατί ανατέθηκαν σε ανεύθυνους αλλά μόνο και μόνο γιατί οι υπάλληλοι είναι πολυάσχολοι., γράφτηκε στο Quora. Όταν αισθάνεστε πως ένα project είναι το μωρό σας, Τότε και μόνον τότε ενδιαφέρεστε πραγματικά για το πως να το κάνετε.

steve-jobs-de-pantalla-widescreen-hd-378686

3. Δεν αφήνουμε τους ανθρώπους να κρύβονται πίσω από ένα PowerPoint

O Walter Isaacson, συγγραφέας της βιογραφίας του Steve Jobs αναφέρει: Ο Jobs  μισούσε τις επίημες παρουσιάσεις, αλλά ελκύονταν από αθυρόστομους σε συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο. Κάθε Τετάρτη είχε συνάντηση με την ομάδα marketing και διαφήμισης. Τα slideshows ήταν απαγορευτικά, καθως ο Job ήθελε η ομάδα να συζητά με πάθος και να έχουν κριτική σκέψη χωρίς να αποσπούνται από τεχνολογικά μέσα.

[quote_box_center]

«I hate the way people use slide presentations instead of thinking,» Jobs told Isaacson. «People would confront a problem by creating a presentation. I wanted them to engage, to hash things out at the table, rather than show a bunch of slides. People who know what they’re talking about don’t need PowerPoint.»[/quote_box_center]

Μισώ τον τρόπο που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις παρουσιάσεις αντί των ιδεών τους είχε δηλώσει ο Jobs στον Isaacson. Οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα προσπαθώντας να δημιουργήσουν μια παρουσίαση. Ήθελε όλα τα θέμα να πέφτουν στο τραπέζι αντί να παρουσιάζονται από ανούσιες – όπως έλεγε –  διαφάνειες. Οι άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τι θέλουν να πουν, δεν χρειάζονται διαφάνειες. Και είχε δίκιο!

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροAPPLECOSMOS |Έξυπνα κόλπα συνοχής, εφαρμογής υγείας και πληκτρολογίων
Επόμενο άρθροMacBook Air 12 inch |Φήμες για την κυκλοφορία του αρχές του 2015
ASPROGIANNIS K. |Ιδιοκτήτης του Νiche ηλεκτρονικού καταστήματος Mi STORE με αντικείμενο το Service, τα Ανταλλακτικά και τα Αξεσουάρ iOS συσκευών. Ιδρυτής του ιστοχώρου APPLETEAM με καθημερινή ενημέρωση και υποστήριξη χρηστών Apple συσκευών. Γνωστός σε πολλές τεχνολογικές ιστοσελίδες και πρόθυμος να επαναφέρει οποιοδήποτε πρόβλημα, στην Apple συσκευή σας. Τo APPLETEAM το 2014 αναλάβε και τη διαχείριση και υποστήριξη των Apple Forums του μεγαλύτερου τεχνολογικού χώρου στην Ελλάδα. To 2017 επεκτείνει τις δραστηριότητές του με την ανάληψη όλων των λειτουργιών και την ανάπτυξη του myphone.gr Ακολουθήστε με!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here